Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current Issue
Numbers
Editorial policy
Rejection rate
Peer review process
Ethics and declaration of negligence of the publication
Authorship and copyright criteria for the article
Digital preservation policy
Open access
Evaluation criteria
Licenses
Open access
Creative Commons Licenses
Contact
Editorial board
Register
Submit/editorial criteria
Log in
Search
Register
Log in
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 1 (2016)
Vol. 8 No. 1 (2016)
january-march
Published:
2018-01-06
Articles
COMUNICACIÓN Y CONVERSACIÓN: UNA APROXIMACIÓN A SU REDEFINICIÓN DESDE LA INFANCIA TEMPRANA
THE CONVERSATION: AN APPROACH TO THEIR RE-DEFINITION IN THE EARLY CHILDHOOD
Teresita Virgen García Espinosa, Claudia Pérez García, Ligia Magdalena Sales Garrido
1-8
PDF (Español (España))
EL CONOCIMIENTO DE SÍ MISMO EN LA FORMACIÓN DEL ESPECIALISTA EN PEDAGOGÍA-PSICOLOGÍA
SELF-KNOWLEDGE IN THE FORMATION OF PEDAGOGY-PSYCHOLOGY SPECIALIST
Ana Mirtha Torres Tamayo, Graciela del Carmen Sánchez Rodríguez
9-17
PDF (Español (España))
EL PAPEL DE LA PRÁCTICA DE CAMPO EN EL CONTEXTO FORMATIVO DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR EN CUBA
THE FIELD STUDY AS A FORMATIVE CONTEXT OF THE CUBAN HIGHIER EDUCATION
Kendry Garcés Ramírez, Hernán Feria Avila, José Miguel Sánchez Pupo
18-27
PDF (Español (España))
EL TRATAMIENTO ORTOGRÁFICO DE LAS GRAFÍAS S, C, Z EN LA EDUCACIÓN PRIMARIA
ORTOGRAPHIC TREATMENT TO THE S, C, Z GRAPHEMES IN PRIMARY EDUCATION
Rafael Ángel Ponce de León Hechavarría, Juana Guerrero García
28-40
PDF (Español (España))
ESTRATEGIA DINÁMICO-PARTICIPATIVA PARA LA ENSEÑANZA DEL ESTILO COMUNICATIVO FLEXIBLE A LOS ESTUDIANTES DE PRIMER AÑO DE LA CARRERA COMUNICACIÓN SOCIAL
DYNAMIC AND PARTICIPATORY STRATEGY FOR TEACHING THE COMMUNICATIVE FLEXIBLE STYLE TO THE STUDENTS OF FIRST YEAR OF SOCIAL COMMUNICATION MEASUREMENT
Miriam Gladys Vega Marín, Ernan Santiesteban Naranjo
41-53
PDF (Español (España))
FORMACIÓN DEL INTERÉS ESCOLAR EN ALUMNOS CON TRASTORNOS DE LA CONDUCTA
Rosa María Hernández López, Blanca Nieves Rivas Almaguer, Alicia Reyes Díaz
54-66
PDF (Español (España))
LA AUTOFORMACIÓN COMO PROCESO DE SUPERACIÓN A PARTIR DEL TRABAJO METODOLÓGICO EN LA EDUCACIÓN PREUNIVERSITARIA
SELF-FORMATION AS AN UPGRADING PROCESS FROM THE METHODOLOGICAL WORK IN SENIOR HIGH
Edel Molina Gala, José Ignacio Reyes González
67-77
PDF (Español (España))
LA EDUCACIÓN AMBIENTAL PARA EL DESARROLLO SOSTENIBLE DEL ESTUDIANTE EN FORMACIÓN INICIAL DE LA CARRERA EDUCACIÓN LABORAL-INFORMÁTICA
THE ENVIRONMENTAL EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT THE PRE-SERVICE STUDENT'S OF THE EDUCATION LABOR-COMPUTER SCIENCE
Carlos José Pérez Cartón, Alida Pérez Osorio
78-86
PDF (Español (España))
PROMOCIÓN DE LA LECTURA E IDENTIDAD DEPORTIVA MEDIANTE TEXTOS DE HISTORIA DEL DEPORTE
PROMOTION OF READING AND IDENTITY THROUGH SPORT SPORTS HISTORY TEXTS
José Guillermo Montero Quesada, Rosa Elena Leyva Frómeta
87-97
PDF (Español (España))
UNA VISIÓN CUALITATIVA DE LA REDACCIÓN CIENTÍFICA
A CUALITATIVE VIEW OF THE SCIENTIFIC WRITING
Kenia María Velázquez Avila, Frank Arteaga Pupo, Ernan Santiesteban Naranjo
98-108
PDF (Español (España))
Developed By
Open Journal Systems
Language
Español (España)
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians