LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LAS COMUNICACIONES (TICS), UNA VÍA DE SOLUCIÓN A LAS IMPRECISIONES EN EL DESARROLLO DEL LENGUAJE ORAL EN LAS NIÑAS Y NIÑOS DEL GRADO PREESCOLAR
THE INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGIES: A SOLUTION ISSUE TO THE DIFFICULTIES IN THE DEVELOPMENT OF THE ORAL LANGUAGE IN CHILDREN OF THE NURSERY SCHOOL
Resumen
El presente artículo profundiza en aspectos teóricos fundamentales del lenguaje, sus imprecisiones. Analiza las posibilidades de la Informática como medio de enseñanza para el aprendizaje escolar. Propone el diseño de un software educativo que favorece la ayuda logopédica en el contexto de la educación preescolar para enseñar de forma práctica la pronunciación de los sonidos. Además, ofrece un material con actividades lúdicas.
ABSTRACT
The present article deepens on some fundamental supports of the language, its difficulties that can end up constituting a dysfunction in the personality of children. On the other hand, it analyzes the Informatics possibilities as teaching aids for the school learning. It intends the design of an educational software that favours the fonic help in the context of the nursery school. It has as novelty to teach in a practical way the pronunciation of the sounds by children. Also, it offers a material with game activities.
KEY WORDS: Bucofonoarticulatorios, leisure activities, educational software, preschool, education, speech therapy, oral language