Internet social networks in the Law career, University of Las Tunas, Cuba
Keywords:
social networks, law, teaching-learning, learning styles, digital environment.Abstract
This article comes from a research conducted with the purpose of determining the main basic elements of the contextualization of social networks in the Law career, from an educational perspective. The work addresses general elements about social networks in the educational field, the most representative characteristics and the interaction between people and their digital environments, which is necessarily framed within a social context, so that the "products" of this interaction between person and environment (including the person and the environment) must be considered as "psycho-socio-digital" products. All this is linked to the educational challenges of the Law career at the University of Las Tunas.
Downloads
References
Carranza, A. M. (2011). Estrategias de aprendizaje para los alumnos de nivel superior en modalidades no convencionales del CUAltos. En C. A. Sociedad, Investigación educativa en la región Altos sur de Jalisco, pp. 11-25. Tepatitlán de Morelos: CUAltos.
Cuba comenzó a operar cable de fibra óptica submarino tendido desde Venezuela (2017). Recuperado de http://www.cubadebate.cu/especiales/2019/02/13/informe-global-digital-2019-cuba-entre-los-paises-que-mas-crecen-en-usuarios-de-internet-y-redes.
De Haro, J. (2009). Las redes sociales aplicadas a la práctica docente. Recuperado de http://www.chaval.es/chavales/sites/default/files/editor/05cap-redes-sociales-para-la-educacion.pdf
Donolo, D. (06 de diciembre de 2020). Estudiantes, estrategias y contextos de aprendizajes presenciales y virtuales. Trabajo presentado en el Congreso Virtual Latinoamericano de Educación a Distancia. Recuperado de http://www.Latín/Educa/2004.pdf
Meso, P. M. (2010). Gabinete de comunicación y educación. Recuperado de http://www.gabinetecomunicacionyeducacion.com/files/adjuntos/Las%20redes%20sociales%20como%20herramientas%20para%20el%20aprendizaje%20colaborativo.pdf
Royero, R. J. (2007). Gestión de sistemas de investigación en América Latina. Revista Iberoamericana de Educación, 2(5), 11-18. Recuperado de http://www.monografiascom/trabajos19/redesconocimiento/redesconocimiento.html
Vigotsky, L. (1995). Obras Completas. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.