EL DIAGNÓSTICO INTEGRAL Y LA ATENCIÓN A LAS DIFERENCIAS INIDVIDUALES

THE INTEGRAL DIAGNOSIS AND THE ATTENTION TO THE INDIVIDUALITIES

Authors

  • Adys Yadira Remón Amarelle Licenciada en Educación. Especialidad Profesor General Integral de Secundaria Básica. Universidad de Ciencias Pedagógicas Pepito Tey. Las Tunas, Cuba.

Keywords:

Atención a las diferencias individuales, diagnóstico integral, formación integral de los estudiantes.

Abstract

El artículo aborda los elementos fundamentales a tener en cuenta en el diagnóstico para un correcto proceso de atención a las diferencias individuales, aspecto de gran importancia para lograr la formación integral de los estudiantes, a partir del vínculo más estrecho entre la familia, la comunidad y la escuela. El objetivo del artículo es contribuir a solucionar una de las problemáticas que enfrenta hoy la educación cubana: la atención a las diferencias individuales, que al tratar de dar solución en la practica pedagógica, muchas veces, no se va a las causas, a consecuencia del insuficiente conocimiento del diagnóstico de los estudiantes. 

ABSTRACT

One of the problems that face the education today is the attention to the individualities and when trying to give solution to this problem the causes are seldom considered. One of these causes is the insufficient knowledge of the diagnosis of the students because of the importance that this aspect has to achieve the integral formation of the students and a narrower bond among the family, the community and the school and to make possible the education be a shared task, this material was done to summarize key elements to keep in mind when diagnosing for a correct process of assisting the individualities. It is expected to serve, at any extent, as consultation to those who love and respect our profession.

KEY WORDS: individual differences, diagnosis.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-09-12

How to Cite

Remón Amarelle, A. Y. (2018). EL DIAGNÓSTICO INTEGRAL Y LA ATENCIÓN A LAS DIFERENCIAS INIDVIDUALES: THE INTEGRAL DIAGNOSIS AND THE ATTENTION TO THE INDIVIDUALITIES. Opuntia Brava, 4(1), 1–9. Retrieved from https://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/404

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)