EL DESARROLLO DEL MODO DE ACTUACIÓN PROFESIONAL PEDAGÓGICO EN EL PROCESO DE FORMACIÓN INICIAL DEL PROFESORADO

THE PEDAGOGIC DEVELOPMENT OF THE PEDAGOGICAL PERFORMANCE IN THE PROCESS OF INITIAL FORMATION OF THE TEACHING STAFF

Authors

  • Olga Lidia Rodríguez Patillo
  • Adael Álvarez García

Keywords:

formación inicial, modos de actuación, tareas, funciones profesionales

Abstract

 En el artículo se abordan los fundamentos teóricos del modo de actuación profesional pedagógico a partir del análisis de los criterios de diferentes autores sobre el tema, un acercamiento a las tareas y funciones de los profesionales de la Educación en Cuba, lo cual se define a través del papel de la función docente metodológica en la formación inicial del profesorado en las condiciones actuales.

ABSTRACT

The article dealt with the theoretical mode of teaching performance by analyzing the criteria for different authors on the subject, an approach to the tasks and functions of professional education in Cuba, from defining the role of teaching methodology in the initial training of teachers in the current conditions.

KEY WORDS: initial training, the processes, tasks, job functions

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-09-12

How to Cite

Rodríguez Patillo, O. L., & Álvarez García, A. (2018). EL DESARROLLO DEL MODO DE ACTUACIÓN PROFESIONAL PEDAGÓGICO EN EL PROCESO DE FORMACIÓN INICIAL DEL PROFESORADO: THE PEDAGOGIC DEVELOPMENT OF THE PEDAGOGICAL PERFORMANCE IN THE PROCESS OF INITIAL FORMATION OF THE TEACHING STAFF. Opuntia Brava, 4(2), 44–55. Retrieved from https://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/418

Issue

Section

Articles