Challenges for the incorporation of Information and Communication Technologies in Higher Education in Angola
Keywords:
Information and Communication Technology, Higher Education, Teachers.Abstract
With the increase of Higher Education Institutions in Angola, the use of Information and Communication Technologies (ICT) has been a great challenge considering the great impact and indispensable that they have, since nowadays the use of technologies in the teaching-learning process is essential for the introduction of new ways of teaching and learning more effectively. In this sense, the richest countries are those that have more technologies and, in turn, a high level of knowledge compared to the poorest ones, the so-called digital divide. The aim of this paper is to delve into this issue and justify its relevance, as well as its importance for Higher Education (HE) in Angola, for whose HE institutions, it is essential, in order to adapt to the rapid development of this new pedagogical practice in the educational landscape.
Downloads
References
Cebreiro, B., Fernandez, M.a C. y Arribia, J. (2017). Formación profesional a distancia: Corriendo en la dirección equivocada. Pixel-Bit: Revista de medios y Educación, 50, 65-76. Recuperado de https://barbante.blogs.sapo.ao/listagem-das-instituicoes-de-ensino-17257
Da Silva, A. (2014). Modelo para la Gestión del Conocimiento, sustentado en las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, en el Instituto Superior Politécnico de Kwanza Sul, Angola. Angola.
Decreto Presidencial n.º 285/20, de 29 de octubre. Angola.
Martínez, L. (2019). Los entornos virtuales de enseñanza aprendizaje para la gestión del conocimiento en el estudiante de Licenciatura en Educación. Informática (tesis doctoral inédita). Universidad de Las Tunas, Cuba.
Nápoles, N. (2011). Estrategia de alfabetización información para los profesores que producen objetos de aprendizaje en la carrera de Agronomía de la UNAH (tesis doctoral inédita). Centro de Estudios de la Educación Superior Agropecuaria. Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
Pérez, B. (2016). VIDEOMARK: Una herramienta de autor para la generación de objetos de aprendizaje basados en hipervideos (tesis de maestría inédita). Universidad Agraria de La Habana, La Habana, Cuba.
Sánchez, D. y Robles, M. A. (2016). Riesgos y potencialidades de la era digital para la infancia y la adolescencia. Revista Educación y Humanismo, 18(31), 186-204. Recuperado de http://dx.doi.org/10.17081/eduhum.18.31.1374.