Interdisciplinary tasks. An alternative to improve the quality of Electronics and Telecommunications engineering education

Authors

Keywords:

interdisciplinary tasks, training of Engineers and learning situations

Abstract

The article offers a proposal of interdisciplinary tasks as an alternative to improve the quality of the training of engineers in Electronics and Telecommunications of the Higher Polytechnic Institute of Huambo-Angola, based on the potential of the content system of the Mathematics I and Physics I disciplines. An analysis is made of the potentialities offered by the tasks with interdisciplinary approach, and it also identifies the most appropriate ones to be used to reach higher learning levels according to the objectives of the Ministry of Education in the current Angolan society. In this way, student participation is intensified and activated by systematically modifying the different learning situations presented to them.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Addine, F. (2001). Modelo para el diseño de las relaciones interdisciplinarias en la formación de profesionales de perfil amplio. La Habana: Pueblo y Educación.
Álvarez, M. (2005). Una aproximación desde la enseñanza-aprendizaje de las ciencias. La Habana: Pueblo y Educación.
Álvarez, C. (1996). Hacia una escuela de excelencia. La Habana: Pueblo y Educación.
Castellanos, D. (2002). Aprender y enseñar en la escuela. Una concepción desarrolladora. La Habana: Pueblo y Educación.
Díaz de la Cruz, J. (2015). La evaluación del aprendizaje desde la integración de los componentes funcionales de la Asignatura Lengua Española en el sexto grado de la Educación Primaria (tesis doctoral inédita). Universidad de Holguín, Holguín.
Díaz, J., Valdés, M. y Boullosa, T. (2016). El trabajo interdisciplinario en la carrera de medicina: consideraciones teóricas y metodológicas. Medisur, 1-11.
Espinoza, E. (2019). La meso planeación interdisciplinar en la formación del profesional de la educación. Opuntia Brava, 11(2), 280-297. Recuperado de http://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/762/762
Fuentes, H. (2017). Didáctica de la Educación Superior [CD – ROM]. Santiago de Cuba: CEES “Manuel F. Gran”.
Horruitiner, P. (2007). Formación y Currículo. Revista Pedagogía Universitaria, 61 – 78.
Perera, F. (2017). La práctica de la interdisciplinariedad en el proceso de enseñanza aprendizaje. Curso Congreso Internacional Pedagogía. La Habana: Educación Cubana.
Suceta, L. (2016). Modelo didáctico de evaluación del aprendizaje en la Carrera Licenciatura en Educación Matemática – Física (tesis doctoral inédita). Universidad de Oriente, Santiago de Cuba.
Zambrano, K. y Barberán, J. (2018). La formación de habilidades: una mirada desde la interdisciplinariedad. Opuntia Brava, 10(4), 65-70. Recuperado a partir de http://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/616/588

Published

2021-01-29

How to Cite

Suceta Zulueta, L., Casanovas Duran, D. de la C., & Chibas Tito, Y. (2021). Interdisciplinary tasks. An alternative to improve the quality of Electronics and Telecommunications engineering education. Opuntia Brava, 13(1), 163–174. Retrieved from https://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/1189

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)