THE AGRONOMY TEACHING LEARNING. A DIDACTIC EXPERIENCE IN THE FORMATION OF AGRONOMY STUDENTS IN LAS TUNAS UNIVERSITY

LA ENSEÑANZA APRENDIZAJE DE LA AGRONOMÍA. UNA EXPERIENCIA DIDACTICA PARA LA FORMACION DE LOS ESTUDIANTES DE AGRONOMIA EN LA UNIVERSIDAD DE LAS TUNAS
Osberto Gutiérrez Guevara3
The present article deals with the need to socialize the experiences of an investigators collective of Las Tunas University. It related with the teaching learning of Agronomy. It has the principal relations between the components of the didactic system, on the base of the foundations of the Pedagogy of the Technical and Professional Education, and its didactics.
KEY WORDS: Didactic, Agronomy, Teaching, Learning.
El artículo que se presenta deviene a partir de la necesidad de socializar las experiencias de un colectivo de investigadores de la Universidad de Las Tunas, en torno a la enseñanza aprendizaje de la Agronomía. Este aborda las principales relaciones entre los componentes del sistema didáctico, sobre la base de los fundamentos de la Pedagogía de la Educación Técnica y Profesional, y su didáctica.
PALABRAS CLAVES: Didáctica, Agronomía, Enseñanza, Aprendizaje.

Text complete